Coaching Pentru Comunicare

Ce este coaching-ul (III)

C

Problemele unui client pretabile pentru coaching pot fi, sintetizand, de trei tipuri, conform cu cele trei spatii de mai jos.

Poti face coaching atunci cand nu iti poti regasi motivatia, focusul si atitudinea potrivita. Toate acestea tin foarte mult de identitatea proprie, de valorile si credintele proprii si atunci cand obiectivul iti este in acest cadran, parteneriatul in coaching este profund. Pentru shifturi de mindset sau completare a potentialului identitar, parteneriatul celor doi trebuie sa fie de cea mai buna calitate, raportul dintre coach si client unul de incredere totala si sinceritatea absoluta. Doar dintr-o astfel de relatie pot apărea emergent solutii extraordinare si prefaceri substantiale in viata celor doi. Un coach bun propune in acest caz experiente semnificative de invatare, incarcate emotional, care sa il ajute pe client sa refrazeze anumite valori sau credinte identitare. „Vreau sa fiu mai curajos”, „vreau sa fiu mai empatica”, „vrea sa îmi aflu rostul în viata”, „vreau sa fiu mai tonic și mai plin de viata” sunt obiective posibile în acest caz.

Cele mai multe subiecte de coaching se regasesc insa in cadranul de mijloc si se refera la abilitati (cognitive sau comportamentale) ce trebuie dezvoltate, re-invatate sau dezvatate. „Vrea sa prezint mai bine în public”, „vreau sa îmi organizez mai bine timpul”, „vreau sa comunic mai eficient” sunt obiective de acest tip.

În ultimul cadran intra obiective mai „materiale”, ce presupun obtinerea unor lucruri palpabile/ rezultate. Genul de lucru cu clientul în acest caz este unul de obtinere a focusarii și concentrarii cât mai specifice asupra unui target. „Vreau sa îmi iau casa”, „vreau sa am un bonus de … la sfârșitul anului”, „vreau sa ajung în poziția …” reprezintă tipuri de obiective din cel mai larg cadran.

De reținut ca nici un obiectiv nu este „pur” din cel puțin doua motive: fiecare are o legătura cu celelalte doua și în același timp, nici un obiectiv nu este plasat în vid, el face parte dintr-un univers mai larg al „proprietarului”, univers în care acesta își comunica, promoveaza și actualizeaza obiectivul.

Ultimul lucru ce merita subliniat acum este ca și cele mai simple obiective, cele materiale, presupun o atitudine potrivita (cadranul „nucleu”) și anumite abilitati (cadranul median). Rolul coach-ului este sa pună focusul intalnirilor acolo de unde clientul poate obtine cea mai multă claritate și responsabilitate (motivatie intrinseca) fata de obiectivul sau.

Despre autor

George Bragadireanu

De 8 ani coach profesionist de nivel PCC/ ICF și Master Coach NLPt EUCF/ EANLPT, triplu certificat internațional în coaching de business, life, performance, integral și NLPt, cu peste 1.000 de ore de formare și peste 1.000 de ore de practică.

Coaching Pentru Comunicare

George Bragadireanu

De 8 ani coach profesionist de nivel PCC/ ICF și Master Coach NLPt EUCF/ EANLPT, triplu certificat internațional în coaching de business, life, performance, integral și NLPt, cu peste 1.000 de ore de formare și peste 1.000 de ore de practică.

Get in touch

Contactează-mă folosind butoanele de Facebook Messenger și WhatsApp din dreapta paginii sau sună-mă la 0723 32 69 70. Mail-ul meu este bragadireanugeorge@gmail.com.

Start a Conversation

Hi! Click one of our member below to chat on Whatsapp

Anca Bragadireanu

Anca Bragadireanu

Assistant

online

George Bragadireanu

George Bragadireanu

Coach

online