Coaching Pentru Comunicare

Dialogul este cea mai bună formă de feedback

D

Astăzi, în organizații, feedback-ul se oferă, cere și primește în cadrul unei discuții. That’s wrong!

DIFERENȚIERE

Un dialog diferă de o discuție prin trei premise fundamentale:

  1. în dialog fiecare dintre participanți își suspendă judecățile de valoare față de ceilalți și sunt interesați de explorarea unor idei și opțiuni noi; în discuții scopul este impunerea unei opinii asupra celorlalți
  2. în dialog partenerii se percep pe poziții egale; într-o discuție clasică de feedback, managerul oferă feedback, subalternul primește – de câte ori este valabilă și reciproca?
  3. într-un dialog există un facilitator care păstrează permanent actuale, vizibile și operaționale primele două condiții.

EXEMPLE DE ÎNTREBĂRI ÎNTR-UN DIALOG DE FEEDBACK

Diferit într-un dialog de feedback ar fi genul de întrebări adresate, de exemplu:

  • Cum putem îmbunătăți relația dintre noi?
  • Cum putem face treabă mai bine împreună?
  • Ce resurse nu folosim în echipă?
  • Ce am făcut fiecare dintre noi și ar merita să repetăm pentru că a fost bine?
  • Cum am eșuat fiecare dintre noi și ar putea constitui un capital de învățare pentru toți?
  • De unde am putea lua opțiuni noi de acțiune?
  • Încotro vrem să meargă relația noastră?

Ți-ai dat deja seama: sunt întrebări care stimulează gândirea „împreună”, de tip „noi” colaborativă, nu de tip „eu” versus „tu”.

PS. Natura funcționează pe bază de feedback dialectic – nici un copac nu este „greșit”, „imoral”, „nepotrivit”. Fiecare element al naturii oferă în mod sistemic feedback celorlalte. Un copac își ia feedback-ul din forța vântului, cantitatea de apă din sol, poziția soarelui, apropierea de alți copaci, temperatura din jur – reglându-și astfel creșterea. Un copac de seră nu poate întreține un astfel de “dialog”, de schimb de informații – este mai slab, are imunitatea scăzută, crește firav.

Feedback-ul și mai ales feedforward-ul poate reprezenta cel mai mare atu al unei companii, resursa cea mai de preț – pentru că creează sinergii culturale imense într-o organizație.

Despre autor

George Bragadireanu

De 8 ani coach profesionist de nivel PCC/ ICF și Master Coach NLPt EUCF/ EANLPT, triplu certificat internațional în coaching de business, life, performance, integral și NLPt, cu peste 1.000 de ore de formare și peste 1.000 de ore de practică.

Comentează

De George Bragadireanu
Coaching Pentru Comunicare

George Bragadireanu

De 8 ani coach profesionist de nivel PCC/ ICF și Master Coach NLPt EUCF/ EANLPT, triplu certificat internațional în coaching de business, life, performance, integral și NLPt, cu peste 1.000 de ore de formare și peste 1.000 de ore de practică.

Get in touch

Contactează-mă folosind butoanele de Facebook Messenger și WhatsApp din dreapta paginii sau sună-mă la 0723 32 69 70. Mail-ul meu este bragadireanugeorge@gmail.com.

Start a Conversation

Hi! Click one of our member below to chat on Whatsapp

Anca Bragadireanu

Anca Bragadireanu

Assistant

online

George Bragadireanu

George Bragadireanu

Coach

online