Ce sunt valorile

Valorile sunt o modalitate de descriere a motivațiilor, aspirațiilor și intențiilor noastre.

Avem multe tipuri de valori / motivații: de supraviețuire (nivel 1), de relație (nivel 2), de respect de sine (nivel 3), de învățare și transformare (nivel 4), să înțelegem rolul nostru în viață (nivel 5), să contribuim (nivelul 6) și pentru a-i servi pe ceilalți (nivelul 7). Există valori pozitive legate de toate aceste niveluri și, de asemenea, există valori limitative legate doar de primele 3 niveluri (bazate pe ego), cum ar fi „putere” (nivel 3), „vină” (nivel 2), „lăcomie” (nivel 1) sau „a fi plăcut” (nivelul 2).

Valorile pozitive creează conexiune și încredere. Valorile potențial limitative, determinate de frici, creează separare și neîncredere.

Valorile se află în spatele credințelor și comportamentelor și le susțin în fiecare secundă.

Credințele sunt presupuneri (opinii, doctrine sau principii) considerate adevărate de fiecare dintre noi. Credințele sunt întotdeauna contextuale și pot fi inconștiente, subconștiente sau conștiente.

Comportamentele sunt manifestarea vizibilă a motivațiilor noastre. Comportamentele sunt conduse (conștient sau subconștient) de credințele și valorile noastre.

Valorile se măsoară

Bazându-se pe teoria nevoilor a lui Abraham Maslow și încapsulând aproape 40 de ani de cercetare și 2.000.000 de răspunsuri la sondaje din întreaga lume, Richard Barrett deține expertiza și metodologia pentru a face acest lucru.

Rezultatele oricărei astfel de măsurători (la nivel individual, de echipă, organizație și chiar la nivel național) se prezintă sub forma unui raport detaliat. Pe baza unui astfel de raport, un consultant certificat poate consulta, instrui și antrena persoane fizice, lideri, echipe și organizații întregi pentru implementarea unui mod de viață bazat pe valori.

De obicei (cu instrumentele psihometrice obișnuite) sunt măurate comportamente și rezultate; atunci când sunt măsurate valorile și „vânturile” tangibile și vizibile (acțiuni, proceduri, planuri, comportamente) sunt aliniate cu „curenții” intangibili și invizibili (valori), se obține un flux al remotivării în viață: la nivel individual, echipă și organizație.

Valorile din organizații

La nivel de grup (familie, echipă, organizație, națiune, întreaga umanitate), valorile formează cultura. Iar cultura influențează totul: strategie, rezultate, comportamente.

În lumea de azi (VUCA, interdependență, social media, responsabilitate socială, aliniere cu opinia publică, bătălia pentru talente, creșterea așteptărilor acționarilor, creșterea așteptărilor clienților), capitalul cultural a devenit principalul atu și factor de diferențiere, depășind capitalul intelectual (informații), forța de muncă calificată și materiile prime disponibile.

Entropia culturală (ecartul dintre valorile reale ale angajaților/ membrilor și cele promovate de context/ conducători) a fost cercetată și știm astăzi că într-o companie, o aliniere optimizată a valorilor angajaților la misiunea și viziunea companiei determină în cel mai mare grad angajamentul angajaților și rezultatele financiare ale companiei.

Acest videoclip prezintă ce înseamnă cultura, importanța și avantajele măsurării ei, modelul Richard Barrett și folosirea instrumentelor de măsurare și transformare culturală.

O transformare sistemică arată astfel

Contactează-ne pentru detalii!

Specifică ceea ce vrei să discutăm!

Anca Bragadireanu

Anca Bragadireanu

Assistant

online

George Bragadireanu

George Bragadireanu

Coach

online